Eкспeрти Інституту дoсліджeнь aвтoринку встaнoвили зв\’язoк цін нa скрaплeну прoпaн-бутaнoву суміш, які тoрік дoсить сильнo змінювaлися (і дoсі нe пoвeрнулися дo http://dai.zp.ua/news/75067/ потенційно-мінімальних значень), та динаміки інсталяцій газобалонного обладнання (ГБО). Адже попит в цю послугу цілком може залежати від цін держи LPG.
Статистика встановлення ГБО
Числа, які будуть наведені далі, стосуються офіційних перереєстрацій сервісними центрами МВС транспортних засобів, котрі були переобладнані ради роботи на двох видах пального — бензині та газі. Отже, загалом впродовж 2023 року відбулося 37,8 тис. таких операцій, з чого 36,7 тис. — щодо легкових автомобілів.
Бесцельно тому, що парк вантажних машин ли автобусів з бензиновими двигунами фактично вичерпаний, у розумінні що встановлення ГБО актуальне исполнение) таких ТЗ, випущених понад 15-20 років тому, і більшість з тих, що перебувають в експлуатації вже були переобладнані. Більш сучасні ТЗ цих груп переважно оснащені дизельними двигунами, й далеко не потребують ГБО. Попит сверху переобладнання залишається переважно к легкових авто, з двигунами помимо прямого впорскування бензину та турбонаддуву.
Щомісяця сумарно про всіх видів ТЗ торік відбувалося від 2 тис. (у січні) предварительно майже 4 тисяч (у серпні-вересні) переобладнань в целях роботи двигуна на газовій суміші. З різким зменшенням, после 1,6 тис. у грудні. Середнє місячне значення в целях 2023 року склало 3,1 тис.
Ціна «газу» та обсяги переобладнань
Найкраще зв\’язок між ціною бери скраплений газ та поденну кількість перереєстрацій ТЗ интересах роботи двигунів на газі что на діаграмі. На початку року спостерігались порівняно невеликі обсяги інсталяцій ГБО, далі (если почалося підвищення роздрібних цін для АЗС на бензин) кількість переобладнань почала збільшуватися. І таково тривало до листопада. Фактично — падіння темпів почалося раніше, оскільки між фактичним переобладнанням автомобіля ще є сертифікація та, власне, перереєстрація (яка відображена бери діаграмі), що призводить поперед появи часового проміжку в 1-2 тижні, аль й більше, якщо в СЦ МВС бракує вільних годин ради запису відвідувачів.
Отже, опираючись возьми наведені вище дані, можна констатувати наступне: підвищення роздрібної ціни сверху LPG понад 30 грн/л призводить накануне істотного зменшення кількості переобладнань автомобілів на роботи їхніх двигунів держи скрапленому газі. Зрозуміло, що корень в суттєвому зменшенні економії та збільшенні часу, необхідному пользу кого настання окупності газової установки та витрат возьми її реєстрацію.
Які прогнози «у ближньому світлі»?
Оскільки, як щойно було доведено, існує пряма залежність між ціною возьми «автогаз» та обсягами інсталяцій ГБО, автомобілістам, а також учасникам ринку, які надають послуги з переобладнання автомобілів «на газ», цікаво дізнатися, які ціни можна очікувати сверху цей вид пального найближчим эпизодически. Щоб дізнатися це, ми звернулися предварительно Олександра Сіренка, аналітика профільної аґенції «НафтоРинок».
Шпиндель пряма мова експерта: «Після високих і рекордних цін в листопаді 2023 р. в опті та роздробі ринок пішов донизу. Вслед за національною традицією, опт просів миттєво (к розуміння — зараз на аукціонах метан продається по 36 000 грн/т, нежто 19,0 грн/л), натомість в АЗС не така шалена динаміка: ціни зупинилися бери відмітці 26-27 грн/л.
Хоча, якщо взяти стандартну націнку минулого року 2-3 грн, можна б було очікувати 23 грн/л получи АЗС. З іншої сторони ми спостерігаємо наднизькі обсяги імпорту газу: 1,6 тис. т держи добу в порівнянні з середніми 3,0 тис. т получай добу для нормальної роботи ринку. Получи и распишись цінах низьке постачання поки маловыгодный відобразилось, але все може дуже стрімко змінитись, і споживач приставки не- встигне побачити цінове «дно» бери стелах АЗС».