Eкспeртнe сeрeдoвищe прoдoвжує aнaлізувaти урядoві ініціaтиви пo зaпрoвaджeнню 15% військoвoгo збoру присутствие пeршій рeєстрaції aвтo, які містяться у зaкoнoпрoeкті №11416. bomond.net.ua
Зрoзумілo, щo aвтoринoк oчікує пaдіння, aлe яким вoнo будe, і які мaтимe пoдaльші нaслідки? — сaмe прo цe AUTO-Consulting зaпитaв гoлoвниx aвтoмoбільниx oпeрaтoрів крaїни.
Ця ініціaтивa призвeдe дo швидкиx і дoвгoстрoкoвиx нaслідків, які пeрeлічують нaші спікeри у свoїx відпoвідяx. Aлe чи дoсягнe Уряд мeти збільшeння нaдxoджeнь дo бюджету? — насчет це розповідають люди, які і формують сьогодні праздник самий автомобільний ринок.
Перші наслідки
В Компанії «Рено Україна» прогнозують падіння авторинку мінімум нате 50% і у підсумку це если становити лише 35000 мотор на рік. З початку повномасштабного вторгнення вартість автомобіля в середньому зросла для 50%, і це вже призвело впредь до падіння ринку автомобілів в порівнянні з 2021 р. Накануне того ж військовий податок наші громадяни будуть сплачувати двічі: спочатку 5% около оподаткуванні доходів, а потім з цих а коштів ще 15% близ купівлі автомобіля.
Про 50% падіння авторинку попереджає і бренд-председатель Jaguar-Land Rover Андрій Ханін. Це означає, що замість фактичних середньомісячних реєстрацій ради першу половину року у розмірі 6350 автомобиль, ринок може впасти впредь до 3175 авто орієнтовно.
Менеджер компанії Єврокар (Skoda) Маша Яковлева попереджає про падіння авторинку раньше 40% продажів, тобто раньше трьох-трьох з половиною тисяч проданих автомобиль у місяць.
Бренд-директор Volvo в Україні Артем Ткаченко очікує, що реєстрації скоротяться щонайменше возьми 35% — мало хто захоче платити додатково 200 тис. грн. ради реєстрацію.
Комерційний директор «Стелантіс Україна» Олексій Невадовський розділяє вплив цього законопроекту сверху два етапи. Поки він маловыгодный почав діяти, це може викликати короткостроковий сплеск продажів, а далі відбудеться падіння авторинку одразу у 30% черезо втрату інтересу приватних осіб что-то около і відкладення оновлення парків юридичними особами. Крім того, програми підтримки військових, державних і комунальних служб також можуть бути скорочені разве повністю відмінені.
Керівник відділу Audi компанії «Порше Україна» Дарія Штименко бачить, що ринок може скоротитися получи и распишись 30-40% у перші місяці після введення цього податку. Додатково, зменшення обсягів продажів призведе прежде зниження податкових надходжень від розмитнення та самих продажів автомобілів.
Президент «НІКО Авто Холдинг» Славящий (Ярилу Вовк оцінює можливе падіння прордажів нате рівні 30-50% і попереджає, що в (видах багатьох операторів ринку нових мотор (як імпортерів, так і дилерів) це означатиме, як мінімум, скорочення персоналу, як самое многое — закриття бізнесу.
Ще більш категоричні у GM Group. Где-то, генеральний директор холдингу GM Group Андрій Тарасюк прогнозує взагалі у перші три місяці падіння ринку для мінус 70-80%. Далі мінус 50-60% ринку.
А шеф дилерської мережі «Автотрейдінг Коралловый остров Груп» Галина Шипулова в цифрах доводить, що очікує споживачів. Якщо наразі близ купівлі авто середнього класу споживач сплачує присутствие реєстрації від 30 впредь до 80 тисяч гривень податків та зборів, так після введення змін ця киса зросте до 180-280 тисяч гривень. З огляду возьми тенденцію загального погіршення добробуту населення, це може призвести задолго. Ant. с падіння продажів у 3 рази, ли навіть більше.
Ось такими бачать перші наслідки запровадження 15% додаткового податку головні автомобільні оператори авторинку. Але цього разу найгірше трапиться трохи згодом. І це вже будуть системні зміни.
Які будуть системні зміни
В «Рено Україна» прогнозують, що після запровадження нових податків человечество більше звертатимуть увагу получай авто з пробігом, які вже пройшли першу реєстрацію, а безграмотный на нові авто. Мотор з пробігом можуть також піднятися в ціні, потому что на них підвищиться попит. Доступність автомобіля во (избежание пересічного українця погіршиться, потому что в цілому життя стало значно «дорожчим». А цей процес если мати катастрофічні наслідки ради дилерських мереж. У сучасних обставинах, присутствие низькому ринку нових мотор, браку ефективного персоналу дилерська вентерь знаходиться на межі виживання. Рядом збільшенні податків дилери змушені будуть повністю зупинити інвестиції у бізнес, а деякі й зовсім закритись.
Погоджується з цією оцінкою і комерційний начальник «Стелантіс Україна» Олексій Невадовський і бачить ще Водан негативний наслідок. Це призведе накануне падіння якості обслуговування клієнтів як у напрямку продажів нових автомобілів, в) такой степени і у напрямку сервісного обслуговування. А це може мати суттєвий негативний вплив бери безпеку та функціонування державного, комунального парку автомобілів, обслуговування військових — велика кількість дилерів маючи сервісні станції є критичною інфраструктурою та обслуговують автомобілі швидкої допомоги, поліції, ДСНС, Національної гвардії, військових частин і тд.
Доповнює колег і Галинуша Шипулова («Автотрейдінг Атолл Груп»). Однією з найбільш значущих програм, що опиниться під загрозою, є програма ремонту військових автомобілів. Дилери, як і (вся український народ, активно беруть жребий у допомозі ЗСУ, зокрема шляхом збору коштів во (избежание бригад і ремонту авто. Проте, зі зменшенням доходів, можливість фінансування цих важливих програм може зникнути. Мало-: неграмотный кажучи, що це може вплинути бери здатність дилерів продовжувати інвестувати в якісне обслуговування та підтримку місцевих спільнот.
Крім того, Олексій Невадовський обережно констатує, що уложение однозначно матиме негативний вплив бери дилерські підприємства у регіонах, які мають вагу в продажах близьких задолго. Ant. с 1%.
Директор «Еврокар» Марина Яковлева уточнює, що у зоні ризику такі регіони, дескать показники продажів нових мотор сягають позначки до 70 в місяць (таких як Рівненська, Луцька та Тернопільська області). Значна частина працівників підприємств галузі втратить роботу, що призведе предварительно зниження добробуту їхніх сімей та зниженню рівня платоспроможного населення. А ще відбудеться деградація автомобільного парку помощью збільшення застарілих авто получи и распишись дорогах, що призведе давно погіршення екологічного стану насквозь збільшення викидів від старих машин. Вже одним пыхом маємо ситуацію, коли ринок вживаних автомобілів перевищує ринок нових у декілька разів (ради підсумками 2022 року — у 9,2 раза; по (по грибы) результатами 2023 року — у 3,4 раза). Запропоновані зміни у черговий разок ставлять у нерівні умови ринок вживаних і нових автомобілів.
Андрій Ханін (JLR) теж без- впевнений, що всі дилери витримають таке можливе скорочення авторинку, оскільки можливе падіння продажів в двум рази є сильним ударом. А Дарія Штименко (Audi) відверто попереджає, що у регіонах, мол продажі автомобілів вже є невисокими, збільшення податків може призвести давно закриття багатьох дилерських центрів. Нате думку пані Дарії, у довгостроковій перспективі запровадження цього закону може мати кілька наслідків на автомобільного ринку України. Потенційні інвестори, такі як заводи-виробники, можуть взагалі втратити інтерес накануне українського ринку через високі податки, що делать його менш привабливим. Значна стагнація автомобільного ринку призведе после скорочення кількості гравців держи ринку, що, як наслідок, призведе накануне зниження конкуренції та уповільнення інновацій у секторі.
Бренд-бугор Volvo в Україні, Артем Ткаченко прогнозує, що неминуче обратиться «сірі» схеми ухилення від сплати податків шляхом заниження реальної вартості мотор, або давно забуті схеми з дорученнями і т.д.
З ним погоджується і генеральний босс холдингу GM Group Андрій Тарасюк: З\’обнаруживаться нові схеми продажу мотор в обхід офіційних дилерів та, відповідно, з ухиленням сплати податків і зборів. А сверх зниження обсягів дилерам прийдеться відмінити більшість соціальних програм та допомоги, які здійснювалися перед цього на постійній основі
А керівник відділу Audi компанії «Порше Україна» Дарія Штименко з сумом констатує, що скорочення обсягів продажів нових автомобиль вплине на інші сектори, такі як автострахування, сервіс, продаж аксесуарів та запасних частин (наприклад, ринок автомобільної гуми, захисних плівок, тонування). Це призведе после скорочення прибутків у цих галузях і, відповідно, поперед скорочення сплати податків поперед держбюджету. Імпортери та дилери будуть змушені скорочувати маркетингові програми, програми стимулювання продажів та інші ініціативи, які сприяють збільшенню продажів. Також варто очікувати збільшення частки нелегального ринку та сірого імпорту автомобілів, оскільки споживачі намагатимуться уникнути високих податків.
Чи досягне Уряд збільшення надходжень впредь до бюджету?
Головна мета запровадження 15% військового податку близ першій реєстрації автомобіля — це збільшення надходжень после бюджету. Та чи вдасться цього досягти у підсумку?
Заправила компанії «Порше Україна» Марія Гарань впевнена, що ні. Введення додаткового військового збору без- компенсує нестачу бюджетних надходжень, а натомість тільки призведе впредь до загострення супутніх проблем (безробіття, відтік інвестицій і т.д.).
Менеджер дилерської мережі «Автотрейдінг Риф Груп» Галина Шипулова получи и распишись цифрах доводить, що у підсумку если. Наприклад, з нового легкового автомобіля середнього класу, вартістю 1 000 000 грн, для сьогоднішній день надходження складають майже 270 тис. грн. В тому числі 167 тис. грн ПДВ, 69 тис. грн налог та мито, та 33 тис. грн внесок задолго. Ant. с пенсійного фонду при реєстрації. Після введення податку 15% загальна податків та зборів куль підвищиться до 420 тис. грн. Однак близ зниженні ринку навіть в 2 рази сумарні надходження впадуть в 8%, у 3 рази — вже сверху 50%. Таким чином, виникає реальна небезпека суттєвого зниження загальних надходжень задолго. Ant. с бюджету.
Погоджуються з цим і в «Рено Україна»: досягти збільшення доходів раньше бюджету не вдасться. А Олексій Невадовський з «Стелантіс Україна» прогнозує, що всеобще держава суттєво програє від таких дій, в довгостроковій перспективі обмеження ринку нових автомобілів тільки зменшить базу оподаткування.
Маруся Яковлева («Еврокар») наголошує, що крім реєстраційних платежів, значно скоротяться обсяги платежів інших податків бізнесу. Негативного впливу зазнають і напрями післяпродажного обслуговування, продажу запчастин та аксесуарів. Зниження ринку нових автомобілів, у свою чергу, скоротить надходження податкових платежів задолго. Ant. с бюджету та допомоги ЗСУ, адже бізнес далеко не матиме більше можливості донатити та підтримувати українців, яким вкрай необхідна допомога.
Артем Ткаченко (Volvo) у підсумку бачить, що відбудеться зменшення надходжень в державний смета, бо розглядати потрібно неважный (=маловажный) тільки новий податок, а й зменшення суми податків від розмитнення внаслідок скорочення імпорту мотор, зменшення податків і зборів з зарплат та зріст безробіття черезо неминуче скорочення робочих місць, зменшення надходжень податку нате прибуток, який платиться імпортерами та дилерами. Тобто падіння авторинку і падіння податкових відрахувань з дилерських підприємств будуть більшими, ніж очікує зібрати Уряд військового збору.
Андрій Тарасюк (GM Group) попереджає для значне зниження рівня сплати податків получи и распишись додану вартість (ПДВ) в смета. Зменшиться рівень отримання ПДВ з імпорту (авто)машина в нашу країну, пропорційно знизиться мито, митні платежі. Загалом империя отримає на багато менше всіх податків та зборів після запровадження цього закону.
Андрій Ханін (JLR) доповнює, що по (по грибы) розрахунками цей податок може мати негативний наслідок сверху автоіндустрію до -50%, а загальний обсяг падіння податків від продажу нових автомобілів знизиться сверху -29% у порівнянні з поточним рівнем.
Баллер такі оцінки автомобільні оператори надали урядовим ініціативам. Як бачимо, вони призведуть тільки задолго. Ant. с значного падіння, деградації і зовсім неважный (=маловажный) дадуть збільшення надходжень по бюджету. Але наші спікери, як відповідальні компанії і великі платники податків, надали свої рекомендації, дескать знайти необхідні державі кошти в автомобільному бізнесі.